19 Ocak 2016 Salı

Blogger'e Üst Menü Nasıl Eklenir / Yerleştirilir Kolay ve Resimli Anlatım

                                       Blogunuza Üst Menü Nasıl Eklenir?

Öncelikle belirteyim ki internet ortamında çok fazla sayıda bu konuda yazı ve bilgi 
 
paylaşımı var , ancak bunlardan bir çoğu ,bu işi iyi bilenlerin anlayacağı şekilde anlatılmış  

ve yeni başlayanların anlayacaği bir dil değildir.

Şimdi herkesin kolaylıkla anlayıp uygulayabileceği şekilde adım adım ve görsellere baş 


vurarak  anlatmaya çalışacağım.

              Herkes için sıkıntı olan üst menüyü yapmaya başlayalım.

Adım1) İlk önce menüde olmasını istediğiniz başlığı ETİKETLER bölümüne yazıp, tamamlandı 

butonunu tıklayınız. Örneğin üst menüde BLOG DERSLERİ kategorisinin olmasını 

istiyorsanız  etiketler alanına  blog dersleri yazıp tamamlandı demeniz yeterli.
Etiketi tıkla açılan yere kategoriyi yazın
İstediğiniz kategoriyi etiketlere eklediyseniz şimdi sıra etiketleri görünür hale getirmekte.

Adım2) Yönetim panelinde bulunan YERLEŞİM'i tıklayın ardında gadget ekleyi tıklayın açılan menüde etiketleri tıklayıp ekleyin. Aşağıdaki resimlerde gösterilmiş.
Gadget ekleyi yıklayın

Gadget ekleyi tıkladığınızda aşağıdaki pencere açılır.
Bu pencerede etiketlerde işaretli yeri tıklayın
+ işaretini tıklayın

                            Etiketleri tıkladığınızda açılan pencer aşağıdaki gibi işaretleyin
Kaydeti tıklayın.
Şimdi blogunuzun sol tarafında tüm etiketler görünür.

3Adım) Yönetim paneline tekrar gelin YERLEŞİM butonuna tıklayın üst tarafta açılan gadget ekleyi tıkladıktan sonra açılan pencerede 8.Sırada yer alan sayfalar yanındaki + işaretini tıklayın. 

              Açılacak pencerede AŞAĞIDAKİ GİBİ  +harici bağlantı ekle butonunu tıklayın 


  Adım4) Şimdi açılan pencerede üstteki kutucuğa (sayfa başlığı yazan yer) daha önce belirlediğimiz 

kategori olan  BLOG DERSLERİ yazıyoruz. Şimdi  Alttaki kutucuğa ise daha önce 

belirlediğimiz ve blogumuzun sağ tarafında görünen etiketler için ayrı bir internet sayfası 

açarak BLOG DERSLERİ etiketini bulup üzerine tıklıyoruz. BLOG DERSLERİ etiketini 

tıkladığınızda adres çubuğunda çıkan URL'yi kopyalayıp aşağıdaki gibi Web adresi URL 

kısmına yapıştırınız. Ardında değişikliği kaydet butonunu tıklayın. Artık kategoriniz 

eklenmiştir.

Kategoriyi üste taşımak için , yönetim panelinizde aşağıda olduğu gibi SAYFALAR'ı sağ tuşla 

tutup yukarıya sürükletip ,düzenlemeyi kaydet tıkla ve bitir.

Peki yazılarımızı kategoriye nasıl ekleriz? 

Diyelim blog dersleri , blog açma ve adsense  diye üç kategorimiz olsun. Siz adsense ile ilgili 

bir yazı yazdığınızda etiketler kısmına adsense etiketini yazdığınızda , yazınız otomatik olarak 

o kategoriye eklenir ,başka bir şey yapmanıza gerek yok.

Bizi takip etmeye devam edin. Beğendiyseniz teşekkür çok değil....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder