11 Şubat 2016 Perşembe

Blogger İçin En İyi Google Çeviri Eklentisi Ekleme Resimli Anlatım

Blogger’iniz İçin Google Çeviri Eklentisi Ekleme

Sevgili ziyaretçilerimiz, geçen günlerde İngilizce bir paragrafı çevirme ihtiyacı duydunm ve arayışlara girdim.
Çeşitli araştırmalarımdan sonra bloggerime ekleyebileceğim ve Google destekli bir çeviri eklentisi buldum ve nasıl ekleyeciğimi araştırdım, bu çalışmam sonunda çok kolay bir yoldan eklentiyi blog’uma ekledim.

Bu eklentinin çoğu ziyaretçilerimizin de işine yarayacağını düşündüğüm için burada kısa yoldan ve resimli olarak anlatacağım.
Umarım herkesin işini kolaylaştır ve işe yerer.

Peki bu Google tarafından  desteklenen çeviri eklentisi ne işimize yarayacak. Kısaca anlatayım.
Google çeviri eklentisi  blogunuzu ziyaret eden ve yazdığınız dilde okuduğunu anlamayan ziyaretçilerin, bu yazıyı kendi dillerine çevirip, kolayca anlamalarını sağlayacaktır.

Bloglarda kullanılan bazı kavram ve terimler evrensel bir niteliğe sahip olduğu için yabancı kullanıcılar tarafından da aranabiliyor ve ziyaretçi yazınıza gelebiliyor. Örneğin Adwords yada google  Analytics gibi kelimeler arandığı zaman tüm ülkelerde aynı arama kelimesiyle girildiğinde ziyaretçinin size gelme olasılığı vardır.
İşte bu kelimeler ile blogunuza gelen ziyaretçileri bir süre tutmak ve yazınızı okumasını sağlamak mümkündür. Bunun için bu çeviriyi kullanıp ziyaretçi çeşitliliğinizi arttırabilirsiniz.

Bu eklentiyi Eklemek İçin Adım Adım Anlatalım

Adım1:  Öncelikle https://translate.google.com/manager/website/  adresine tıkladığınızda alttaki pencere açılacaktır.
 
Adım2: “Hemen şimdi web sitenize ekleyin” yazan butonuna basın ve kaşınıza aşağıdaki sayfa açılacaktır.
 
Açılan bu sayfada web sitenizin URL'si nedir kısmına url'yi kopyalayıp yapıştırınız ve sonraki  butonuna tıklayıp ilerleyin ve aşağıdaki pencere çıkacaktır.
 
Adım3:  Açılan pencerede "tüm diller" kısmını işaretleyin "yatay ,dikey yada yalnızca açılır liste" kısmında istediğinizi işaretleyin ve Kodu Al  butonuna tıklayın.
Adım4: Alttaki pencere açılacak orada gördüğünüz kodları kopyalayın ve YERLEŞİM - GADGET EKLE - HTML/JAVASCRİPT yolunu takip ederek açılan JavaScript kutucuğuna kodu yapıştırıp kaydet diyoruz.
 
 
Bütün bunları yaptıysanız tebrikler çeviri eklentiniz hazır demektir. Güle güle kullanınız.
Faydalı olması dileğiyle
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder